Parbriz Opel Astra H Pret

 

Parbriz Opel Astra H pret
Tocmai ai gasit cel mai bun pret pentru Parbriz Opel Astra H. Vezi aici pretul!

Parbrizul masinii reprezinta o componenta esentiala pentru confortul si siguranta soferilor si a pasagerilor de mai bine de un secol, insa odata cu cresterea numarului de posesori de autovechicule din ultimii ani, a crescut exponential si numarul accidentelor auto. Numarul interventiilor asupra parbrizelor din lume a crescut de la 3,2 milioane in 2016 la aproximativ 4,9 milioane de reparatii in 2017.

Parbrizul auto a fost descoperit intamplator dar nu a avut nici un succes – Atata timp cat in trecut, masina nu era nimic altceva decat un carucior motorizat cu performante limitate, care putea fi condusa purtand ca masuri de protectie doar o palarie din piele si o pereche de ochelari. Odata cu trecerea timpului si a evolutiei masinilor, nevoile automobilistilor au crescut, astfel incat, la inceputul anilor 1900 au aparut primele parbrize auto, care erau privite mai de graba ca un element de decor decat ca o masura de protectie, atunci masinile nu erau decat niste barci cu roti. Chiar daca echiparea masinii cu parbriz era optionala, pretul era destul de piperat (pentru modelul Ford T, care costa in jur de 850 $, trebuia sa platesti 100 $ pentru faruri, parbriz si vitezometru), in curand foaia de sticla sa dovedit foarte periculoasa. În cazul unui accident, acesta se spargea in mii de bucati care zburau peste tot, ranind pasagerii si trecatorii si cu siguranta nu a reusit sa impiedice pasagerii sa fie aruncati prin acea subtie foaie de sticla. Sigurnata pasagerilor si a soferului a devenit, prin urmare, o prioritate din momentul in care a inceput sa creasca si numarul accidentelor de circulatie. Conform legendei, acelasi Henry Ford (care, in fabrica lui producea pe cont propriu chiar si ochelari) a fost ranit de parbrizul spulberat al masinii lui. Într-un laborator din Franta, intre timp s-a nascut – intamplator, ca fiind cele mai mari descoperiri revolutionare – tehnologia care ar face parbrizul mai sigur. Se pare ca Edouard Benedictus, chimist francez, la cateva saptamani dupa efectuarea un experiment aparent nereusit, a scapat un pahar de sticla in care a fost uscat azotatul de celuloza. Sticla s-a spart, dar toate cioburile au ramas impreuna, acea substanta a facut ca cioburile sa nu zboarea in toate directiile, ramanand parca lipite intre ele prin intermediul unei pelicule transparente, omul de stiinta a reflectat un timp asupra intamplarii  „pentru a intelege ceea ce tocmai descoperise: tehnologia pe care astazi se bazeaza constructia tuturor parbrizelor, sticla laminata. Cu toate acestea, sticla laminata avea un cost ridicat iar producatorii de automobile au gasit mai avantajoasa solutia descoperita de Carleton Ellis, chimist american, care in 1938 a brevetat o rasina sintetica cu aceeasi functie ca si nitratul de celuloza, insa mult mai rezistenta la decolorare si mai ieftina, polivinil butiral (PVB) care este inca utilizat in toate parbrizele.

Rate this post